Διασύνδεση POS με πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης

Διασύνδεση POS με πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης


Έχει υλοποιηθεί η διασύνδεση του ServicePlus 4 με POS. Η διασύνδεση έχει επιτευχθεί μέσω του ενδιάμεσου παρόχου τη Mellon. Η διασύνδεση γίνεται με Web Services με το πρωτόκολλο WebECR. 

Τα τερματικά που υποστηρίζονται αναλυτικά είναι:

• Telium Family – ICT220, ICT250, IWL220, IWL250

• Desk Family – Desk 3200, Desk 3500, Desk 2600, Move 2500, Move 2600

• Android Family – DX8000, DX4000

Για να μπορεί να συνδεθεί το POS με το ERP θα πρέπει να έχει την τελευταία έκδοση για την οποία θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον πάροχο του POS που σας δόθηκε από την τράπεζα σας. Αν δε γνωρίζετε ποιος είναι θα μπορέσετε να ενημερωθείτε από την τράπεζα σας.

Για να είναι εφικτή η επικοινωνία πρέπει να πραγματοποιηθούν ορισμένες ρυθμίσεις και να ακολουθούνται στη συνέχεια συγκεκριμένες διαδικασίες.

Στο Setup για τη διασύνδεση με POS ορίζουμε τα παρακάτω:

Στο POS_Provider επιλέγουμε τη MELLON.
Στα POS url που γράφουμε παρακάτω αναλυτικά βάζουμε τα Link της εταιρίας που παρέχει το POS (όχι την τράπεζα) τα οποία θα είναι ένα από τα παρακάτω:

JCC, Attica, Pancreta: https://gbl.mreceipts.com
Nexi: https://nexi.mreceipts.com
NBG:  https://www.mreceipts.com

Wordline / Cardlink: https://wl.mreceipts.com

Στο POS_url_Token βάζουμε το url που πρέπει με /api όπως και 
Στο POS_url_Post βάζουμε το url που πρέπει με /api/v2.1 όπως φαίνεται και παρακάτω.



Στο Username και Password θα πρέπει να βάλετε τα παρακάτω:
Username: GVSoftInitiator
Password: 7jm$%P80)K,nZN0

Στη συνέχεια, για κάθε POS που έχουμε συνδεδεμένο θα πρέπει να εκτελέσουμε την κλήση “Redeem” για να πάρουμε το ApiKey το οποίο θα χρησιμοποιείται στη συνέχεια σε όλες τις κλήσεις για το συγκεκριμένο POS. Αυτό θα γίνει μόνο μία φορά. Για να εκτελεστεί η κλήση “ Redeem ” πρέπει να πάρουμε τον 8ψηφιο κωδικό από το POS (Redeem code). Όταν βάλουμε τον 8ψήφιο κωδικό το οποίο παίρνουμε από το POS πατάμε στο Check box POS_Redeem Request. Εφόσον είναι όλα σωστά θα συμπληρωθεί αυτόματα το POS_Api_key.
Το 2ο βήμα που πρέπει να κάνουμε για να ολοκληρώσουμε τη διασύνδεση του POS με το ERP - DMS μας είναι να πάμε στο TAB Terminals και να πατήσουμε το Check box, POS_GetTerminals. Όταν γίνει και αυτό θα συμπληρωθεί και το POS_Callid αυτόματα και έτσι ολοκληρώνεται η διασύνδεση με το ERP - DMS.

Το κάθε POS έχει οδηγίες για το πως λαμβάνεται ο κωδικός αυτός. Ένα παράδειγμα οδηγιών είναι παρακάτω που είναι από τις σχετικές οδηγίες της ΑΑΔΕ.


A screenshot of a computerDescription automatically generated

A close-up of a blue backgroundDescription automatically generated

Αφού λάβουμε το Redeem code από το POS, το εισάγουμε στο ERP στο σχετικό πεδίο και πατάμε την επιλογή “POS_Redeem_Request”.

Εάν έχουν γίνει σωστά οι διαδικασίες, θα εμφανιστεί σαν απάντηση το ApiKey αυτόματα.

Το ApiKey θα είναι διαφορετικό για κάθε POS.

A screenshot of a computer screenDescription automatically generated

Στη συνέχεια με την κλήση “Terminals” λαμβάνουμε το TerminalID και το ID του POS τα οποία χρησιμοποιούνται μαζί με το ApiKey στις επόμενες επικοινωνίες με το POS. 

A screenshot of a computerDescription automatically generated

Για κάθε POS που έχουμε πρέπει να δημιουργήσουμε έναν αντίστοιχο τρόπο πληρωμής στην εφαρμογή και να βάλουμε στα σχετικά πεδία τις πληροφορίες για το POS.

Έτσι όταν επιλέγουμε έναν τρόπο πληρωμής με κάποιο POS, η εφαρμογή γνωρίζει τις πληροφορίες που πρέπει να στείλει στο POS για να γίνει η πληρωμή. 

A computer screen with a blue boxDescription automatically generated

Κατά τη διαδικασία μιας είσπραξης είτε από τιμολόγηση είτε από ανεξάρτητη είσπραξη, όταν δηλώσουμε ότι κάποιο ποσό είναι να πληρωθεί μέσω POS τότε από το TAB “POS” ξεκινάμε την επικοινωνία με το POS για να πραγματοποιηθεί η πληρωμή.

Καταρχάς επιλέγουμε το “Αποστολή σε POS_Παρόχου”. Με τη διαδικασία αυτή συνδεόμαστε στον πάροχο τιμολόγησης για να πάρουμε την απαραίτητη υπογραφή για να μπορέσει να ενεργοποιηθεί το POS. 

A screenshot of a computerDescription automatically generated

Μετά την επιτυχή επικοινωνία με τον πάροχο, εμφανίζονται τα πεδία “Input” και “Signature” τα οποία χρησιμοποιούνται στη συνέχεια στην επικοινωνία με τη Mellon.

A close-up of a computer screenDescription automatically generated

Αφού ληφθούν οι πληροφορίες από τον πάροχο, το πρόγραμμα καλεί το σχετικό WebService στο WebECR της ΜΕΛΛΟΝ το οποίο με τη σειρά του επικοινωνεί με το POS. Ταυτόχρονα πραγματοποιούνται οι επικοινωνίες με την τράπεζα και επιστρέφεται το αποτέλεσμα της πληρωμής το οποίο εμφανίζεται στην οθόνη του χρήστη.

A computer screen with a message boxDescription automatically generated

Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι θετικό, οπότε ολοκληρώνεται η συναλλαγή ή αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα είτε στη συναλλαγή είτε στην επικοινωνία το βλέπουμε στο POS_Status.

A computer screen with a red lineDescription automatically generated

Εάν δεν ολοκληρωθεί η πληρωμή, ο χρήστης πρέπει να επιλέξει να αλλάξει τον τρόπο πληρωμής για να ολοκληρώσει την ενέργεια στην εφαρμογή. H απάντηση αποτελείται από δυο πεδία το “Intent status” και το “Intent result” τα οποία μπορεί να έχουν τις παρακάτω τιμές.

Intent status:

1: PENDING - Intent has been registered to the backend and is pending to be sent to the device 

2: SENT - Intent has been sent to the device 

3: COMPLETED - Intent has been successfully completed by the device and has registered the results 

Intent result: 

1: APPROVED - The transaction has been completed and approved by the authorization system 

2: DECLINED - The transaction has been completed and declined by the authorization system 

3: CANCELLED - The transaction has been cancelled by the POS user before reaching completion 

4: FAILED - The transaction has failed to complete 

5: UNKNOWN - The transaction result is unknown. Only possible if the device hasn't responded with results 13 / 26 

6: BUSY - The transaction has failed because the POS is currently unavailable for transactions (either processing another transaction or under maintenance) 

7: MAX_TRANSACTIONS - The POS device has reached its transaction limit for the specific batch. Batch closing should be performed on the device before continuing transactions.

Η πλήρης απάντηση της κάθε ενέργειας με το POS καταγράφεται μέσα στην ταμειακή εγγραφή  και μπορεί να ελεγχθεί εάν χρειαστεί από τον χρήστη.

A screenshot of a computerDescription automatically generated


Υπάρχουν τρεις ακόμη διαδικασίες σχετικές με τις πληρωμές μέσω καρτών και POS.

Η διαδικασία Ακύρωσης μια πληρωμής ξεκινάει από την εφαρμογή. Στο το μενού «Ηλεκτρονικά Βιβλία» -> Έλεγχος δημιουργίας σύνοψης ταμειακών.


A screenshot of a computerDescription automatically generated

Θα βρούμε την ακύρωση (Void) κάποιας ταμειακής εγγραφής που είχε γίνει με POS. Επιλέγουμε από την λίστα την εγγραφή που θέλουμε να ακυρώσουμε και πατάμε τη σχετική επιλογή “POS_Void”. 

  1. Ακύρωση Πληρωμής με κάρτα (Void)
A screenshot of a computerDescription automatically generated











H ενέργεια αυτή δεν κάνει κάποια λογιστική τακτοποίηση στην εφαρμογή, παρά μόνο χαρακτηρίζει της εγγραφή ως “Void”. Για τη λογιστική τακτοποίηση πρέπει να κάνουμε τις οποίες 
ενέργειες απαιτούνται.

  1. Επιστροφή χρημάτων με κάρτα (POS)

Η διαδικασία αυτή είναι αντίθετη με την είσπραξη. Δηλαδή εκδίδουμε ένα παραστατικό επιστροφής και ακολουθούμε τις διαδικασίες όπως ακριβώς της πληρωμής. Επιλέγουμε από το POS_TransactionType την επιλογή POS_Επιστροφή / POS_refund. 

 

A screen shot of a computerDescription automatically generated     A screenshot of a computerDescription automatically generated


  1. Ενημέρωση Status πληρωμής

Υπάρχει και μια τρίτη ενέργεια η οποία εκτελείται για να ενημερωθεί η εφαρμογή με το Status κάποιας πληρωμής που εκκρεμεί π.χ. Η πληρωμή εστάλη από την εφαρμογή, την παράλαβε το POS αλλά κατά την διαδικασία επικοινωνίας με την τράπεζα διεκόπη η επικοινωνία και δεν ήρθε η απάντηση στην εφαρμογή. 

Σε περίπτωση που μια κίνηση πληρωμής δεν ολοκληρωθεί, έχουμε τη δυνατότητα εκ των υστέρων να ζητήσουμε από το POS ενημέρωση της συγκεκριμένης εγγραφής.

Αυτό μπορεί να γίνει με δυο τρόπους. Ο πρώτος γίνεται από την οθόνη διαχείρισης των ταμειακών εγγραφών, όπου υπάρχει η σχετική επιλογή 

 A screenshot of a computerDescription automatically generated

Με τη διαδικασία αυτή ζητείται μόνο η συγκεκριμένη εγγραφή που έχουμε επιλέξει στη λίστα.

Υπάρχει η δυνατότητα επίσης να ζητήσουμε όλες τις εγγραφές μιας περιόδου και στη λίστα που θα εμφανιστεί να επιλέξουμε την εγγραφή που θέλουμε να ενημερώσουμε.

Στην περίπτωση αυτή με την ενέργεια  ‘POS_GetΤransactionΙntent’ λαμβάνουμε όλες τις εκκρεμείς εγγραφές από το POS και από την επιλογή ‘Refresh_ERP_Status’ ενημερώνεται η εφαρμογή με την κατάσταση της πληρωμής.

A screenshot of a computerDescription automatically generated


  1. Για κάποιες συναλλαγές επιστροφής και ακύρωσης ίσως χρειαστούν κάποια στοιχεία όπως το MID ή ο κωδικός της επιχείρησης όπως αναφέρεται σε μερικά POS. Ο κωδικός της επιχείρησης είναι ο αριθμός που συνήθως βρίσκεται επάνω στη συσκευή μαζί με το TID.
  2. Το RRN που χρειάζεται στις ακυρώσεις και επιστροφές είναι ο αριθμός της απόδειξης που βγάζει το POS. 





    • Related Articles

    • Διασύνδεση POS με ΦΗΜΑΣ

      Έχει υλοποιηθεί η διασύνδεση του ServicePlus 4 με POS συνδεδεμένο σε ΦΗΜΑΣ. Η διασύνδεση έχει επιτευχθεί με τους ΦΗΜΑΣ της ΕΛΜΗ. Η διασύνδεση γίνεται με την αποστολή της εκτύπωσης στον φορολογικό μηχανισμό. Ο φορολογικός πρέπει να είναι ενημερωμένος ...
    • Αποστολή παραστατικού με SMS / Email

      Υλοποιήθηκε η δυνατότητα να στέλνετε το LINK του παραστατικού από τον πάροχο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Με τον τρόπο αυτό ειδικά για τους πελάτες λιανικής και όπως κάνουν πλέον και όλα τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα, σταματάτε την εκτύπωση των ...
    • Διασύνδεση με ΔΙΑΣ

      Η εταιρεία μας ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς των ηλεκτρονικών πληρωμών, έχει ενσωματώσει πλήρως τις διατραπεζικές πληρωμές στο ServicePlus 4. Οι διατραπεζικές πληρωμές διενεργούνται μέσω της ΔΙΑΣ (Διατραπεζικά Συστήματα). Η ένταξη ...
    • Διασυνδέσεις με VOLVO

      Volvo VIDA Οι βασικές λειτουργίες του Interface. Καταρχάς για να γνωρίζουμε ότι το VIDA έχει σύνδεση με το DMS, πρέπει πάνω αριστερά να εμφανίζεται το όνομα του DMS “ServicePlus4” και να είναι επιλεγμένο. Στην κεντρική οθόνη, υπάρχει η δυνατότητα ...
    • Διασυνδέσεις με OPEL

      ServicePlus 4 Interfaces with OPEL_PSA Στο SP4 εχει δημιουργηθεί μια νεα ενοτητα για τις διασυνδέσεις με την OPEL_PSA, χωρίς να εχουν απενεργοποιηθεί οι προηγούμενες διασυνδέσεις. Εχουν δημιουργηθει νεες διασυνδέσεις με την OPEL. Οι διασυνδέσεις ...